Direktlänk till inlägg 16 september 2013

Ny vecka nya tag

Av vicand - 16 september 2013 17:45

Morgonen 

När jag vakanade av alarmet 5.40 så kopplade ej vad det var för ljud som lät. Denna morgonen vaknade jag ej av mammas alarm, jag sov som en stock. 

När jag hade stigit upp från sängen så kände jag mig frösen och började leta efter en munkjacka, hittade en till slut. Jag tror att det är snart dax att städa garderoben så man kan se vad man har för kläder. 

Åt yoghurt och musli med två par torkade bananer, har ofta svårt att äta sådant direkt på morgonen. Idag var det extra svårt att få i sig det. 

När jag hade börjat borsta tänderna så började jag hicka, har aldrig hänt tidigare. Det var inte lätt att hicka och borsta tänderna samtidigt.    

När jag gick iväg till samåkningsplatsen så öste det ner. Marknaden hade i alla fall tur med vädret. Ogillar att gå på marknaden när det är som spön i backen, blir så geggigt. När jag skulle gå in på jobbet så slutade jag hicka. 

Frukosten på jobbet bestod av äggröra, fisk med torkade tomater i, fralla med kantareller, paprika och ost. Egentligen tycker jag inte om kantareller men ihop med smält ost så var det gott att äta. 

Mellanmålet var en banan.

 

 Lunchen och eftermiddagen 

Till lunch åt jag kött och potis med sås och grönsaker. 

Efter att jag hade ätit lunch så började jag hicka och den försvann inte förens jag hade druckit ett glas vatten, en kvart senare. 

Mellanmålet var en halv banan. 

I övrigt så har arbetsdagen flötit på bra och jag har haft varierat arbete som kapa, rulla, pressa och förpacka sandpapper.
Ska ut och springa med mamma i skogen, när hon kommer hem från gymmet.

Kvällsmat blir pannkaka.    



Träningen

Jag har haft jätte ont i mina benhinnor i några år och nu har det minskat, peppar peppar. Ska börja med att springa på mjukt underlag i tio minuter. Varför jag väljer att springa på mjukt underlag är för att benen tar minst stryk av mjukt underlag som grus. För lite mer än en månad sen så fick jag en klämskada, handleden var stukad. Jag hade tänkt att börja träna igen efter ett upphåll med förkyldningar, nässelutslag och ögoninflammationer men så blev det inte. Jag får vänta med styrketräningen tills handleden är återställd.  


Nu ska jag städa garderoben tills mamma kommer hem. 

 

Frukosten som bestod av äggröra, fisk med torkade tomater i. fralla med kantareller, paprika och ost.

  

Lunchen bestod av kött och potatis med sås och grönsaker.









'





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vicand - 26 november 2013 22:00

Var sjukt trött när jag vaknade, efter att ha ätit frukost så var jag full med energi. Har målat taket idag ( andra halvan + lite till).   Till fest hos Bagge Wahlgrens så blev det hallon smoothie och chokladbollar. :)  Nu ska jag sova, godnatt :...

Av vicand - 25 november 2013 22:00


Idag har jag målat kökstaket hos pappa ( har halva kvar). Jag trodde att det skulle vara mycket svårare att måla taket men det var rätt lätt. :) Nu är jag helt slut i kroppen ( skön känsla). Nu ska jag sova, Godnatt :)     ...

Av vicand - 20 november 2013 20:15

Resultatet av klippningen igår :D    Efter klippningen :) Håret är ljusare i verkligheten.      Före klippning            Idag blev det ett litet köp. Ett glittrigt nagellack blev det. :)     ...

Av vicand - 20 november 2013 11:45

Höst/ Vinter 2013/2014   Fem snabba och trendiga frisyrer   1. Mjuka vågor: I höst ska håret vara rufsigt vågigt. Exempelvis kan man fläta håret blött när man ska sova och ta bort flätan när man vaknar.    2. Snedbenan: För att få till sn...

Av vicand - 19 november 2013 21:30

Idag har jag varit och köpt ett schampo från L´ORÉAL, ett styling gel från Proffs och ett värmeskydd från Syoss.  Efter att ha precis kommit hem från affären så tog jag och mamma en kvällspromenad. På hemvägen köpte jag lite choklad. :)  För någr...

Ovido - Quiz & Flashcards