Direktlänk till inlägg 5 november 2013

Träningspass: Rumpa och ben

Av vicand - 5 november 2013 18:30

Vid och efter träningspass  

Det gick bra att träna, var sjukt jobbigt (totalt 12 övningar). Spelar alltid musik när jag tränar så jag blir peppad och genomför träningspasset fullt ut (exempelvis Turn it up).

Efter träningen var jag mycket piggare än vad jag var när jag började. Äter alltid en banan direkt efter träningen, är alltid hungrig som en varg efter ett pass. Varför jag äter en frukt direkt efter träningen är för att kroppen ska börja att återhämtas. För varje minut man väntar med att äta förlängs återhämtningstiden med en timme.


Mål 

Eftersom jag tränar 2 h efter frukost så äter jag lunch efter jag har tränat ( senast en timme efter). Jag dricker cirka en halv liter vatten till maten (äter alltid mer protein än kolhydrater). Om jag känner att jag fortfarande är hungrig efter att ha ätit så äter jag lite kesella med bär eller keso med banan skivor. Det är viktigt att man äter så man blir mätt annars har kroppen svårt att bygga upp musklerna som har brutits ner, självklart är det viktigt att sova tillräckligt (8 h) och vila musklerna i 2-3 dagar (beroende på hur hårt man tränar). 


Fakta på nätet 

Efter att jag hade läst om träning på nätet kom jag fram till att jag ska äta ett återhämtningsmål direkt efter att jag har tränat (1 g kolhydrater x kroppsvikt = kolhydrater i gram som återhämtningsmålet). Det ska även finnas proteiner i målet ( 10- 20 gram, beroende på hur hårt man har tränat). Jag ska testa att direkt efter att jag har ätit återhämtningsmålet jogga ner i 10 - 15 min med 60 % av maxpulsen, stod att det ska korta ner återhämtningstiden.   

Jag rekommenderar dessa sidorna :  

http://www.styrkeprogrammet.se/traningsguide/27

http://maxadinamuskler.se/varfor-somn-ar-viktig-vid-styrketraning/



Låten jag lyssnar på för att bli peppad när jag tränar. :) Turn it up med Sean Paul.

 

Kycklingkorv med ketchup och tacosås, ägg, fullkorns pasta och sallad. :) 









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vicand - 26 november 2013 22:00

Var sjukt trött när jag vaknade, efter att ha ätit frukost så var jag full med energi. Har målat taket idag ( andra halvan + lite till).   Till fest hos Bagge Wahlgrens så blev det hallon smoothie och chokladbollar. :)  Nu ska jag sova, godnatt :...

Av vicand - 25 november 2013 22:00


Idag har jag målat kökstaket hos pappa ( har halva kvar). Jag trodde att det skulle vara mycket svårare att måla taket men det var rätt lätt. :) Nu är jag helt slut i kroppen ( skön känsla). Nu ska jag sova, Godnatt :)     ...

Av vicand - 20 november 2013 20:15

Resultatet av klippningen igår :D    Efter klippningen :) Håret är ljusare i verkligheten.      Före klippning            Idag blev det ett litet köp. Ett glittrigt nagellack blev det. :)     ...

Av vicand - 20 november 2013 11:45

Höst/ Vinter 2013/2014   Fem snabba och trendiga frisyrer   1. Mjuka vågor: I höst ska håret vara rufsigt vågigt. Exempelvis kan man fläta håret blött när man ska sova och ta bort flätan när man vaknar.    2. Snedbenan: För att få till sn...

Av vicand - 19 november 2013 21:30

Idag har jag varit och köpt ett schampo från L´ORÉAL, ett styling gel från Proffs och ett värmeskydd från Syoss.  Efter att ha precis kommit hem från affären så tog jag och mamma en kvällspromenad. På hemvägen köpte jag lite choklad. :)  För någr...

Ovido - Quiz & Flashcards