Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

Hemmagjorda tunnbröd och träning :)

Av vicand - 30 oktober 2013 22:45

Har inte blivit något bloggande under en liten tid, har haft fullt upp.


Idag när jag vaknade började jag att fläta mitt hår, kände att jag ville sätta upp håret på ett sätt som jag ej brukar. Blev en stund träning idag, tränade lår, rumpa, bröst och rygg, var sjukt jobbigt. Därefter så letade jag upp ett recept på tunnbröd, hittade ett som verkade lätt. :) 

Bakade tunnbröd, var super lätt. 

Resultatet blev jätte bra, smakar mycket bättre än köpta tunnbröd. :) 

Bjöd familjen på ett varsitt, mamma ville ha receptet. 

Lovar att alla kan göra dessa enkla tunnbröd, bara man följer receptet. :) 

Om ni vill ha receptet så är det bara att kommentera. 

Kl 20.00 tittade jag på bonde och sen tittade jag på halvvägs till himmeln.


Nu sitter jag och tittar på Trinny och Susannah stylar om kändis-Sverige. :) 

Imorgon ska jag träna mage, ben och axlar (jag tränar utan vikter). Jag ska även städa lite och träffa min kille. :) 


 

Fläta fram 

 

Fläta bak. 


  

Tunnbröden steks. 

 

Färdiga tunnbröd. 


  

Hemmagjort tunnbröd med kött, paprika, sallad och tacosås., det var jätte gott och mäktigt. Jag kommer att göra detta fler gånger, kanske med grahamsmjöl, så det blir lite nyttigare. :)  




Igår när jag vaknade gick jag ut och tittade hur det såg ut i trädgården efter Simone. 

Låg två träd, ett var ett äppelträd som hade gått åt skogen. :( Under dagen så gjorde jag inte så mycket, var väldigt trött och frös hela dagen. :(


I förgår började jag att styrketräna igen :D Det är lätt att tänka att man ej kan styrketräna på grund av att man har problem med handleden och har ont i benhinnorna. De delarna man inte har problem med går ju faktiskt att träna. :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vicand - 26 november 2013 22:00

Var sjukt trött när jag vaknade, efter att ha ätit frukost så var jag full med energi. Har målat taket idag ( andra halvan + lite till).   Till fest hos Bagge Wahlgrens så blev det hallon smoothie och chokladbollar. :)  Nu ska jag sova, godnatt :...

Av vicand - 25 november 2013 22:00


Idag har jag målat kökstaket hos pappa ( har halva kvar). Jag trodde att det skulle vara mycket svårare att måla taket men det var rätt lätt. :) Nu är jag helt slut i kroppen ( skön känsla). Nu ska jag sova, Godnatt :)     ...

Av vicand - 20 november 2013 20:15

Resultatet av klippningen igår :D    Efter klippningen :) Håret är ljusare i verkligheten.      Före klippning            Idag blev det ett litet köp. Ett glittrigt nagellack blev det. :)     ...

Av vicand - 20 november 2013 11:45

Höst/ Vinter 2013/2014   Fem snabba och trendiga frisyrer   1. Mjuka vågor: I höst ska håret vara rufsigt vågigt. Exempelvis kan man fläta håret blött när man ska sova och ta bort flätan när man vaknar.    2. Snedbenan: För att få till sn...

Av vicand - 19 november 2013 21:30

Idag har jag varit och köpt ett schampo från L´ORÉAL, ett styling gel från Proffs och ett värmeskydd från Syoss.  Efter att ha precis kommit hem från affären så tog jag och mamma en kvällspromenad. På hemvägen köpte jag lite choklad. :)  För någr...

Ovido - Quiz & Flashcards