Direktlänk till inlägg 20 november 2013

Trendiga frisyrer

Av vicand - 20 november 2013 11:45

Höst/ Vinter 2013/2014

 

Fem snabba och trendiga frisyrer

 

1. Mjuka vågor: I höst ska håret vara rufsigt vågigt. Exempelvis kan man fläta håret blött när man ska sova och ta bort flätan när man vaknar. 

 

2. Snedbenan: För att få till snedbenan kan man göra en snedbena och sätta upp håret i en hästsvans eller i en knut. Man kan också enbart göra en snedbena och låta håret vara utsläppt. 


3. Sidosvept hår: Är en väldigt populär frisyr som är bussenkel att göra. :) 

För att göra denna frisyren behöver du: 

Borste, hårspray, hårnålar ( inte ett måste), way spray eller smal plattång.  


Borsta igenom håret grundligt och gör en extrem sidbena till vänster. Lägg över allt hår till högersida. Därefter sprejar du lite hårspray på vänster sida av håret, dra tillbaka det och jämna till det lite med fingrarna. Om du har hårnålar så kan du använda det till att hålla tillbaka håret. Spreja det lite med wave creating spray eller locka håret lite med stora lockar ( smal plattång).  


4. Wetlook: Är en av de största trenderna just nu. För att få till wetlook kan du exempelvis dra håret tillbaka eller sätta upp håret i en slarvig tofs och applicera därefter lite gel i håret. 


5. Asymmetrisk lugg: Är en vågad trend med tung tät lugg. 


http://se.hairstyle.com/artikel/hartrender-host-vinter-2013-2014_a10/1

http://se.hairstyle.com/artikel/cara-delevingne-glamoros-sidbena-med-haret-svept-at-sidan-pa_a60/1

 
 
Sofia

Sofia

20 november 2013 16:21

Håret blir så fint när man flätat blött o sen tar upp det :)

Tack för ditt tips till tävlingen :)

http://bian.bloggplatsen.se

vicand

20 november 2013 22:07

Ja det blir det :D Det var så lite så :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vicand - 26 november 2013 22:00

Var sjukt trött när jag vaknade, efter att ha ätit frukost så var jag full med energi. Har målat taket idag ( andra halvan + lite till).   Till fest hos Bagge Wahlgrens så blev det hallon smoothie och chokladbollar. :)  Nu ska jag sova, godnatt :...

Av vicand - 25 november 2013 22:00


Idag har jag målat kökstaket hos pappa ( har halva kvar). Jag trodde att det skulle vara mycket svårare att måla taket men det var rätt lätt. :) Nu är jag helt slut i kroppen ( skön känsla). Nu ska jag sova, Godnatt :)     ...

Av vicand - 20 november 2013 20:15

Resultatet av klippningen igår :D    Efter klippningen :) Håret är ljusare i verkligheten.      Före klippning            Idag blev det ett litet köp. Ett glittrigt nagellack blev det. :)     ...

Av vicand - 19 november 2013 21:30

Idag har jag varit och köpt ett schampo från L´ORÉAL, ett styling gel från Proffs och ett värmeskydd från Syoss.  Efter att ha precis kommit hem från affären så tog jag och mamma en kvällspromenad. På hemvägen köpte jag lite choklad. :)  För någr...

Av vicand - 18 november 2013 18:30

Har inte mått så bra idag, troligtvis en matförgiftning :(  Har inte varit så sugen på att äta så det fick bli en soppa, tog en låda thai chicken red curry och gjorde soppa på. :) Först hällde jag i lite mjölk i en kastrull och la i Thai chicken ...

Skapa flashcards