Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av vicand - 7 oktober 2013 21:30

Idag vaknade jag lite innan 9.00 :) Älskling hade gjort frukost på sängen, super gulligt av honom. :D 

Har tagit det lugnt idag och umgåtts med min kille, känner mig ganska seg idag. 

För en stund sen så åt jag två cupcakes, en med grönt glasyr på och en annan med mjölkchoklad på. 

Den med mjölkchoklad på var godast och väldigt mäktig. 


Igår var jag och min kille i skogen, vi hittade lite kantareller och andra svampar. Vi var även och kollade på ett litet vattenfall. :) 

När vi promenerade så hörde vi rådjurs bockar som lät ( låter nästan som skällande hundar). 

När vi hade gått en stund så såg vi fyra stycken rådjur, dem blev rädda för oss. Ett av rådjuren sprang upp på en kulle och de tre andra sprang längre in skogen, på varsitt håll. 

Lite senare på kvällen så tittade vi på How I met your mother. 


I förgår så var jag och min kille på Väla, jag beställde glasögon på Smart Eyes. 

När vi ändå var där så blev det en liten shoppingrunda. Jag köpte en svart hatt på H&M ( höstens trend) och ett läppglans, en knutfixare på Glitter och tre sifferregister på TGR. På hemvägen så köpte vi godis. 

Det första intrycket jag fick av godisstället var att det var väldigt rent. En liten bit från ingången stod där en låda med "rena skopor" och vid kassan så stod där en låda " använda skopor". Lär nog inte vara den sista gången som jag

åker dit. :D

På kvällen så åt vi Tacos och godis (blev en skål med ostbågar och chips också).


Denna helgen har varit super rolig, mysig och underbar. 


I fredags så var jag och min lillasyster hos våran storasyster. Vi blev bjudna på chokladpudding. :) 

Det var jätte roligt att träffa henne, får bli oftare :)


 

Cupcakes med grön glasyr 

 


En stor Cupcakes med mjölkchoklad, var riktigt mumsigt. 

    

En stor svamp, vet ej vad det är för sort. 


 

Usch, i vilket fall så var den mörken. 


 

Vitflugsvamp? 


  

Undra vad detta är för svamp?


 

En liten kantarell.


Fanns väldigt få kantareller.  



 

Små och söta kantareller. 

 

Blev totalt en hand kantareller. 

 


Hittade även denna sortens svamp. 

 

Flugsvampar fanns det gott om i skogen. 

 

Min kille som står och tittar på råbocken. 

  

En liten damm. 


 


Det lilla vattenfallet. 


 


Massor med stenar. 

 

Svart hatt från H&M. 


 

Läppglans från H&M. 


 

Tre register från TGR, knutfixare från Glitter, linsvätska med linsbehållare från Optica. 

 

Ett smalt skärp från New Yorker. 


 

Tacos :) 

 

Chips och ostbågar. 



Chokladpudding hos storasyster.   






























Ovido - Quiz & Flashcards