Alla inlägg den 5 november 2013

Av vicand - 5 november 2013 18:30

Vid och efter träningspass  

Det gick bra att träna, var sjukt jobbigt (totalt 12 övningar). Spelar alltid musik när jag tränar så jag blir peppad och genomför träningspasset fullt ut (exempelvis Turn it up).

Efter träningen var jag mycket piggare än vad jag var när jag började. Äter alltid en banan direkt efter träningen, är alltid hungrig som en varg efter ett pass. Varför jag äter en frukt direkt efter träningen är för att kroppen ska börja att återhämtas. För varje minut man väntar med att äta förlängs återhämtningstiden med en timme.


Mål 

Eftersom jag tränar 2 h efter frukost så äter jag lunch efter jag har tränat ( senast en timme efter). Jag dricker cirka en halv liter vatten till maten (äter alltid mer protein än kolhydrater). Om jag känner att jag fortfarande är hungrig efter att ha ätit så äter jag lite kesella med bär eller keso med banan skivor. Det är viktigt att man äter så man blir mätt annars har kroppen svårt att bygga upp musklerna som har brutits ner, självklart är det viktigt att sova tillräckligt (8 h) och vila musklerna i 2-3 dagar (beroende på hur hårt man tränar). 


Fakta på nätet 

Efter att jag hade läst om träning på nätet kom jag fram till att jag ska äta ett återhämtningsmål direkt efter att jag har tränat (1 g kolhydrater x kroppsvikt = kolhydrater i gram som återhämtningsmålet). Det ska även finnas proteiner i målet ( 10- 20 gram, beroende på hur hårt man har tränat). Jag ska testa att direkt efter att jag har ätit återhämtningsmålet jogga ner i 10 - 15 min med 60 % av maxpulsen, stod att det ska korta ner återhämtningstiden.   

Jag rekommenderar dessa sidorna :  

http://www.styrkeprogrammet.se/traningsguide/27

http://maxadinamuskler.se/varfor-somn-ar-viktig-vid-styrketraning/



Låten jag lyssnar på för att bli peppad när jag tränar. :) Turn it up med Sean Paul.

 

Kycklingkorv med ketchup och tacosås, ägg, fullkorns pasta och sallad. :) 









Av vicand - 5 november 2013 08:22

Vaknade för en stund sen, orkade inte gå upp ur sängen, ville bara somna om. Jag känner mig helt slut i kroppen. Efter  drygt 45 min var jag uppe. Vanligtvis så stiger jag upp direkt när jag hör alarmet. :) 


På schemat står det ben och rumpa, ska försöka köra det passet idag. :D 

Jag känner igen träningsvärk i magen, den kommer nog imorgon. :) I ryggen så har jag en del träningsvärk, mest skulderbladen. :) 


Nu ska jag fixa lite frukost och 2-3 h efter ska jag försöka att träna, viktigt att lyssna på kroppen ( är lite förkyld). 

Det är viktigt att komma ihåg att man inte ska träna när man har feber eller ont i halsen. 


Har ni några frågor så är det bara att kommentera så svarar jag på den så fort som möjligt. :) 


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards