Alla inlägg den 4 november 2013

Av vicand - 4 november 2013 15:33

Tränade för en stund sen mage, bröst och rygg.

För att hålla sötsuget borta äter jag bara godis och sötsaker på helgen, för det mesta bara på lördagen. :)


 A och o för att gå ner i vikt är att träna, äta rätt och sova tillräckligt. Om man äter mer än man vad man gör av med så går man upp i vikt. Äter man onyttig mat så kommer inte det hjälpa särskilt mycket att du tränar, du lär gå upp i vikt. 

Mina främsta mål är att bli starkare i kroppen och bli piggare.  

När man ska börja träna bör man skriva ett träningsschema för att ha koll på vilka muskelgrupper man ska träna under träningspassen.  

För att träna styrketräning så behöver man inte gå till gymmet och träna, det går att träna hemma. 

De flesta övningar gör jag utan vikter (bara kroppsvikten). Om man behöver använda vikter till övningarna så kan man exempelvis använda sig av två vattenflaskor som man håller i. 


Lista på vad du bör tänka på när du ska börja träna

 

1. Gör ett träningsschema där du delar in alla muskelgrupper per vecka. 

Exempelvis: 

Måndag: Rygg, bröst och mage.  

Onsdag: Armar och axlar 

Fredag:  Ben och rumpa.


Tänk på att varje muskel behöver vila 2-3 dagar.


2. Kosten (ät nyttigt)  


3. Sov tillräckligt. 

4. Sätta upp mål och delmål. Mål (vad vill jag få ut av träningen, hur ska jag lyckas för att nå mina mål.  Vad ska jag ha för små mål för att slutligen nå mina största mål. 

Exempelvis : Jag vill bli starkare i kroppen  (Mål). Hur ska jag gå tillväga för att bli nå mitt mål exempelvis träna hela kroppen (styrketräning).     



Innan träning


Ät ett mål mat 2 h innan träningen och drick lite extra vatten. 

 

Vid träning och efter träning

 

1. Börja med lätta vikter så du inte skadar dig, öka vikten efter några veckor.  

2.Drick vatten när du tränar och drick vatten efter träningen.  

3.Stretcha efter träningen. 

4. Ät en frukt direkt efter träningen och ät ett mål mat senast en timme efter träningen. 

5.Sov 8 h för att musklerna ska hinna återhämta sig.











Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards